Woliera
Forum dla milosnikow ptactwa

Lęgi naturalne - Lęgi silki.

pem173 - 2008-02-05, 21:08
Temat postu: Lęgi silki.
Witam
Jestem początkującym hodowcą Moja silka już od miesiąca co 2 dzień znosi jajka. Od kilku dni stara się je wysiadywać. Jajka systematycznie zabierałem. Od 2 dni wysiaduje cały czas puste gniazdo. Dziś zdecydowałem się podłożyć jej zabrane wcześniej 8 jaj. Wiem że zrobiłem to za wcześnie, ale ze względu na jej zachowanie postanowiłem zaryzykać. Gniazdo ociepliłem b. grubą warstwą wiór.Planuje przy większych mrozach przenieść ją z gniazdem do cieplejszego pomieszczenia. Co sądzicie o takim pomyśle?

mirek_60 - 2008-02-05, 21:14

pem173, Zrób tak jak mówiłeś.Niestety taka pogoda i nic nie zrobisz na jej fanaberie.Ja zwykle podkładam nieparzystą liczbę jaj np;7,9,11 itp.pozdr.
pem173 - 2008-02-05, 21:37

Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
Tedek - 2008-02-06, 11:59

Jeżeli już zdecydowałeś się na posadzenie kury na jajach to proponuję abyś nie czekał na tęgie mrozy z przeniesieniem jej do cieplejszego pomieszczenia.Róznice temperatur na zewnątrz nie wpływają korzystnie na lęgi.Choć jedwabiste to wyjątkowo dobre nasiadki to jedna na wszelki wypadek lepiej i bezpieczniej będzie w cieplejszym pomieszczeniu.Napewno będzie Ci miło jak za trzy tygodnie ujrzysz piękne pisklaki i to zapewne w jednym kolorze.Po co więc ryzykować.
Arek-miłośnik - 2008-02-06, 21:51

A właśnie wracając do tego że się podkłada kurze nieparzystą liczbę jaj to moja babcia mówi że jak się podłoży nieparzystą ilość to większość kurcząt to będą samice.To chyba nie prawda.
dadzio - 2008-02-07, 12:55

Arek-miłośnik, zależy jak się jajka trafią. U mnie przeważnie było tak, że było więcej samczyków.