To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Woliera
Forum dla milosnikow ptactwa

Polskie rasy gołębi - Dęte skarby wsi polskiej

Atos93 - 2018-05-09, 10:00

Jako, że temat o wszystkich dętych to chciałem zapytać o górnośląskiego koroniastego. Czy młode z połączenia stylowo latający x nie latający stylowo odziedziczą stylowy lot?
Zdaje się, że gdzieś o tym czytałem tu na forum ale nie pamiętam gdzie

momo1351 - 2018-05-10, 18:32

To zależy od wielu kierunków i od tego co masz na myśli lot stylowy i co Ci odpowiada ..na takie pytanie niema odpowiedzi bo to złożona cecha która na która składa się wiele czynikow ..
poluch94 - 2018-05-10, 19:36

W przypadku garłacza górnośląkiego koroniastego, chyba sprawa jest jasna i oczywista - chodzi o klasyczny lot stawaka. Niestety takie gołębie już chyba bezpowrotnie wygineły, no może jeszcze gdzieś w wiejskich hodowlach występują nieliczne osobniki.
Atos93 - 2018-05-10, 19:58

Dokładnie, chodzi o stylowy lot stawaka. Złożenie "w jedno" i opad. No właśnie nie wyginęły, ale nie ma tego dużo, stąd moje pytanie ;)
cezar - 2018-05-10, 22:18
Temat postu: Dęte skarby wsi Polskiej
Atos93 napisał/a:
Jako, że temat o wszystkich dętych to chciałem zapytać o górnośląskiego koroniastego. Czy młode z połączenia stylowo latający x nie latający stylowo odziedziczą stylowy lot?
Zdaje się, że gdzieś o tym czytałem tu na forum ale nie pamiętam gdzie


Jeśli masz możliwość znaleźć do pary skladajacemu również składającego to tak bym Ci radził zrobić i tak nie masz zagwarantowane wtedy że młode beda skladac poprawnie. W odpowiedzi na Twoje pytanie to tak moze sie zdarzyć ze któryś mlody bedzie skladal w jedno ale pomyśl ze już jego mlode niestety mogą nie skladac wlasnie po tym nie skladajacym przodku. Ja nigdy nie dopuscilbym bym do takich legow ale to Twoja sprawa jak zrobisz. Hoduje stawaki i wiem jak ciężko jest wychodowac dobre mlode (zaznaczam dobre) i na takie kojarzenie ze któryś nie składa nie ma mozliwosci, oczywiscie mówiąc o składaniu tylko a jest wiele wiele innych aspektów na które kładę nacisk. Pozdrawiam

Atos93 - 2018-05-10, 22:55

Dziękuję Ci za odpowiedź.
Cały problem w tym, że nie mam pewności czy uda mi się zdobyć całą parę stylowo latających. Jestem pewny tylko jednego idealnie składającego ptaka bo tego widziałem na własne oczy w locie ale czy drugi z pary bedzie składał to narazie takie wróżenie z fusów. Dlatego też pytałem jak to będzie z tymi młodymi bo sądze, że lepiej próbować zrobić coś z niczego (jeden składający osobnik) niż nie robić nic.
Poizdrawiam

momo1351 - 2018-05-11, 12:58

jezeli moge wtracic 3 grosze ... cezar ale stawaki tez mialy swoich nie skladajcych przodkow a ich młode skladaja .tak bedzie w tym przypadku skoro ma osbonkika ktory sklada i Twoich zdaniem dobrze skalda to warto oprzec na nim swoja hodowle i dawac mu tylko jego najlepsze corki a wszystko inne likwidowac bo tego typu gołebie maja to do siebie ze lubia przejmowac gorszy styl lotu .wystraczy determinacja ,odpowiednie krzyzowanie i ostra selekcja ...skoro udało sie takie gołebie wyhododowac to da sie je tez odzyskac
cezar - 2018-05-13, 22:26
Temat postu: Dęte skarby wsi Polskiej
Zależy jak kto podchodzi do sprawy. To życia braknie zanim coś uchowa w taki sposób. Jeśli mu zależy to bedzie szukał odpowiedniego ptaka do pary ale to nie jest łatwe wiem po sobie sam do jednego samca szukałem samicy cztery lata(mówię na przykładzie stawakow). Długimi latami bedzie się mściło takie błache podejście jeśli chodzi o samo składanie a gdzie ulepszanie innych cech rasowych? O stawakach jeszcze powiem że poziom jest strasznie zanizony.
momo1351 - 2018-05-14, 09:30

Dla czego ma mu życia zabraknąć ? Wszystko ma podłoże genetyczne.chow wschobny przyspiesza nam ta zabawe a dzięki ostrej selekcji wywalamy wszystko co nie odpowiada kryterium. Widzisz Ty 4 lata szukałeś do pary a przez 4 lata da się uchować 8 pokolen . Myśle ze lepiej coś robic niż gdybymac ze jest to spisane na straty .
cezar - 2018-05-14, 22:47
Temat postu: Dęte skarby wsi Polskiej
Cztery lata szukałem zanim znalazłem odpowiednią dla tego samca. I niczego nie spisuje na straty jeśli to jest jedyna mozliwosc to jak najbardziej trzeba próbować ale jesli rasa ma swoje cechy to trzeba je udoskonalać a nie odtwarzać(bo nie został ostatni osobnik rasy). A zmarnować mozna dobrego ptaka parowac byle z czym. Teraz coś opowiem. Zebrało się kilku znawców w stawakach(niby) nawet na tym forum i nie tylko na tym wypisywali dziesiatki stron chwaląc sie co niby maja nawet dodajac zdjecia co to za ptak jak on sklada a reszta pochlebiala i tak w kółko. I tak sie złożyło ze za jakiś czas z roznych powodow sprzedawali te ptaki no i kupilem. Okazało sie ze uznaja sie za ratowników rasy, stare szczepy choduja a tak naprawde to kompletna porażka i nie przesadze jesli powiem ze nawet w 3 procentach nie doruwnywaly moim stawakom. I powiesz że mialbym z tym krzyzowac i prowadzic selekcje to pewnie by zajelo 50 lat. Jak po bardzo dobrym stadzie stawakow uchowa sie 10% nadajacych do rozplodu mlodych to sukces.
momo1351 - 2018-05-15, 11:04

No dobrze. Ale myśle ze skoro masz materiał dobry pod względem wyglądu i lotu to nie uwazasz ze dobrze by było wyjść trochę z ukrycia i dać do wglądu jak wyglada i lata dobry Stawak ?chce trochę rozruszać ten temat u stawakow czy tez u fajfrow. Próbuje zorganizować pospolite ruszenie nazwijmy to tak żeby to już nie przedapdlo bez powtórnie . Sam w przyszłym miesiącu jadę do 4. Hodowcow głównie małopolskich stawakow ale tez i polskich hodowanych pod względem lotu po materiał .jest wieku hodowcow młodych którzy by chcieli trzymać stawaki pod w błędem lotu wiec. Jeżeli masz materiał to nie uwazasz ze fajnie by było się włączyć w to? Zrobić coś dla przyszłych pokolen i zachować ten materiał ? Promując go a później nawet może jakieś konkursy tak jak robili to w Czechach ?
momo1351 - 2018-05-16, 11:12

https://www.youtube.com/watch?v=RcQRat1-jzA
Atos93 - 2018-05-16, 11:26

To se ne vrati :/
momo1351 - 2018-05-16, 11:36

?
Atos93 - 2018-05-16, 12:04

Miałem na myśli latające o ten sposób czeskie siodłate


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group