To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Woliera
Forum dla milosnikow ptactwa

Afryki i Azji - Aleksandretta

PannaAnna - 2019-01-10, 00:54
Temat postu: Aleksandretta
Cześć Wszystkim,

Dziękuję za dodanie. Na wstępie powiem, że nie znam się zupełnie na ptakach. Piszę do Was w imieniu mojego kolegi. Jakiś czas temu rozstał się z żoną, która w spadku zostawiła mu samczyka aleksandretty większej (może być obroźna, chyba nie ogarnę). Zaczęliśmy się zastanawiać, czy papużka jest u kolegi szczęśliwa, czy może powinien ją oddać komuś, kto ma dla niej lepsze warunki.

Z jednej strony kolega nie daje papudze zbyt dużo uwagi: niby ją karmi i poi, ale prawie wcale nie puszcza jej, żeby sobie polatała. Pod względem emocjonalnym ptaszek jest prawdopodobnie zaniedbany.

Z drugiej strony, papugi ponoć przywiązują się do właścicieli i nie lubią zmian. Kolega pracuje głównie z domu, co sprawia, że ptaszek widzi go przez większość czasu. Czy to mu wystarcza?

Co byście doradzili zrobić?

Dziękuję i pozdrawiam,
Panna Anna

AL - 2019-01-10, 16:11

papuga powinna latac, siedzenie w klatce jej nie służy , ptak jest oswojony czy dziki ?
PannaAnna - 2019-01-11, 20:06

Ptak łasi się do głaskania, jeśli jest w klatce, ale kiedy się go puszcza, to już raczej unika kontaktu. Czasami jakiś kontakt prowadzi do tego, że dzieli się jedzeniem (jak zagrałam mu na gitarze, to "zwymiotował" przed siebie.

Czy lepiej go zatem oddać do kogoś, kto miałby dla niego więcej czasu i puszczałby go częściej?

AL - 2019-01-12, 10:53

jak mu znajdziesz odp. dom to tak
PannaAnna - 2019-01-12, 19:19

Super!
Dziękuję Ci za poradę!

inspektor - 2019-01-31, 08:26

Podepnę się pod temat.potrzebuję porady.
Czy para aleksandrett mogłaby przebywać w wolierze ogrodowej o wymiarach 3,5 m X 1,5 m o wysokości 2,0 m razem z drobnicą mewki, zeberki, gile meksykańskie?
Czy raczej powinny mieć oddzielną wolierę.

AL - 2019-01-31, 18:07

koniecznie woliera osobno, nie ma co ryzykować