Witaj! Zaloguj lub Rejestracja w serwisie.
Środa 22 Października 2014 roku
Zawsze » Forum Użytkownicy Grupy Statystyki Galeria Giełda » Kupię Sprzedam Oddam/Zamienię
Szukaj:
  Galeria  

Poprzedni temat «» Następny temat
niebieskie jaja - czyjeś kury takie znoszą?
Autor Wiadomość
Joanna 
specjalista weterynaria

Województwo: malopolskie
Pomogła: 82 razy
Wysłany: 2014-02-02, 16:17   niebieskie jaja - czyjeś kury takie znoszą?

Czy ktoś ma kury, które znoszą niebieskie jaja? Nie zielone czy zielonkawe, ale normalne niebieskie.

Pozdrawiam,
Joanna

sVider51 

Województwo: Lubelskie
Wysłany: 2014-02-02, 17:39   

Czy o takie Pani chodzi : http://tablica.pl/oferta/...html#fd7afebc22 ?

Joanna 
specjalista weterynaria

Wysłany: 2014-02-02, 17:52   

Nie wiem ;) Tam jest napisane "jaja koloru głębokiej zieleni .z odcieniem błękitu". Na zdjeciu niby są niebieskie. Ale na zdjeciach to rożnie wychodzi.

Nie znam się na araukanach i kolorach ich jajek. Ale jak pisałam artykuł o kolorach skorupek, to po angielsku jest "blue" czyli niebieski. Jest tez pisane, że niebieskie w połączeniu z brązową skorupką dają jaja zielone (różne odcienie zależne od odcienia brązowego). Nazwa genu jest od koloru cyjan. To jest coś takiego http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyjan_(kolor)

Tymczasem spotykam się, też w sprzedaży, z jajami araukan koloru zielonkawego, takie powiedzmy seledynowe. I zaczęłam się zastanawiać czy w ogóle są takie czysto niebieskie jaja. Chodzi o to żeby były bardziej niebieskie niż zielone.

Pozdrawiam,
Joanna

wieslawl59 
REDAKCJA FORUM

Województwo: zachodniopomorskie
Wysłany: 2014-02-02, 22:53   

Mam kure która znosi niebieskie jaja. Oczywiscie nie tak intensywne jak niezapominajki, jasne pastelowoniebieskie.

gunia 

Województwo: dolnośląskie
Pomogła: 11 razy
Wysłany: 2014-02-02, 23:43   

moje araukany , a mam je z kilku zródeł, znoszą jajka koloru turkusowego....bardziej niebieskie niż zielone...